Toch geen grote snackfusie?

Zoals we eerder meldden hebben Buitenfood en Ad van Geloven plannen om te fuseren. Wat zijn Buitenfood en Ad van Geloven? Dat zijn de bedrijven achter o.a. Mora, Van Dobben en Kwekkeboom.

Volgens de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) zou hiermee mogelijk een te groot deel van de Nederlandse snacksector in handen komen van één bedrijf. Door het gebrek aan concurrentie zouden de prijzen kunnen stijden en de kwaliteit van snacks dalen. Volgens Buitenfood en Ad van Geloven is die kans klein, aangezien Mora aan de ene kant en Van Dobben en Kwekkeboom aan de andere kant verschillende segmenten van de snackmarkt innemen.

Heeft de NMa gelijk en betalen we straks meer voor een slechtere kroket: wat denken jullie? In ieder geval is de NMa nog bezig met een onderzoek en is het wachten op de uitslag.

Lees het hele artikel hier



Gravatar
Anoniem
De fusie gaat trouwens niet door 10 maart 2012 18:53

Gravatar
Anoniem
Slechter als nu kan het al haast niet meer. Mora, was een redelijke snack fabrikant. van Dobben en Kwekkeboom, behoorden eens bij de betere snacks. Helaas is dit verleden tijd, jammer!!! 14 februari 2012 17:44


Kerux
Voor de duidelijkheid, het bedrijf Buitenfood is tegenwoordig onderdeel van Royaan, waar dus ook van Dobben en Kwekkeboom onder vallen. Het argument dat Royaan en Ad van Geloven andere marktsegmenten innemen lijkt me dan ook weinig zeggend, aangezien ze daarmee samen juist een groot deel van de markt kunnen bepalen. 14 februari 2012 12:48